Z pozdrowieniami od Terri Schiavo

W moich eresesach wylądował wpis z Gazety Wyborczej gazety.pl:

Jest od 17 lat w śpiączce. Czy zdążą z ustawą, która uratuje jej życie?
Na nadzwyczajnym posiedzeniu rząd Silvio Berlusconiego przyjął w trybie pilnym projekt ustawy zakazującej przerwania odżywiania i pojenia osób w stanie wegetatywnym.

Pierwsze, co sobie pomyślałem to: hej, to ustawą można przywrócić pracę mózgu? Fajnie! To ja chcę ustawę, która pozwoli mi latać, albo taką, od której wyrosną mi skrzela.

I dalej jechane:

Ustawa ma uratować życie Eluany Englaro, której już w niedzielę, na mocy orzeczenia Sądu Najwyższego z listopada, ma zostać odłączone sztuczne odżywianie. Kobieta, będąca w stanie wegetatywnym od 1992 roku, umrze z głodu.

Jak, jak, jak? Uratować życie? Włoscy centroprawicowcy przeniosą się w czasie do 1992 i uratują ją przed wypadkiem?

Cała sprawa mi tak właściwie powinna powiewać, bo z punktu widzenia Eluany – problemu nie ma, i tak już nie żyje. Wiem, że za kilkadziesiąt lat takie praktyki jak wieloletnie utrzymywanie ciała martwego człowieka przy życiu będą oceniane jako barbarzyństwo.

Ostatnim wykwitem mojego dzisiejszego emo jakim chcę się podzielić: przykro mi czytać takie nagłówki w Wyborczej. Przykro mi, że Gazeta.pl/Agora ma taki burdel w swoich serwisach, że ciężko odróżnić po rsssach kto jest kto.

4 thoughts on “Z pozdrowieniami od Terri Schiavo

  1. Racja, ale: stan wegetatywny po takim czasie nie daje praktycznie żadnych szans na to, że się odzyska świadomość, to raz. Dwa – gdzieś po cichu podejrzewam (ale muszę poczytać), że jak się człowiek z takiego stanu wybudzi, to i tak nie zostaje z niego nic, co poprzednio było tym człowiekiem.

Skomentuj

