Start-upy, fuck-upy

Gdybym każdy swój poroniony pomysł na biznes przekuwał w start-up mój ojciec z pewnością nie nadążyłby z regulowaniem moich zobowiązań. I dlatego dziwi mnie, że ludzie, którzy nie mają takiego komfortu ładują hajs w takie rzeczy.

Niby weekend ale mam weltschmerz z hertzklekotem, lurkam więc internety które robią fapu-fapu na widok stringa webdwazerostartupnowetechnologieserwisyspołecznościowe.

Czasem mam kontakt z miejscem z którego dowożą mi pizzę i stąd kojarzę, że pierwszą oznaką zbliżającego się kryzysu było ograniczenie strumienia paputy na dyrdymały i odloty wannabe-buzzmakerów. No i kłopoty bardzo sensownych projektów z grupy e-learningu. Jeszcze rok z hakiem temu jeden buc zapewniał mnie, że jak się klientowi opowie, że omigod-juzer-dżenerejted-kontent robi bzzz i się w końcu musi przełożyć na zysk to taki klient łyka jak młody pelikan i już jechane rubinem na szynach, pastelowe kolorki i appleowy lustrzany efekt. Nie wiem co tamten koleś robi dziś, ale podejrzewam, że drapie się po kieszeni i zastanawia jak zapłacić VAT (vivat faktury z hipermarketowym terminem płatności). Nie jest niczym złym pomylić się w biznesie i uczciwie zwinąć interes. Jest jednak coś obciachowego w nieuczciwych interesach i pomylonym modelu biznesu.

Mam jakąś niechęć do ludzi, którzy nie zauważają, że zmieniają się okoliczności i z uporem maniaka popychają to, co wyejakulowało im, gdy przekonywali siebie i innych o swojej nieomylności.

Jedna myśl na temat “Start-upy, fuck-upy

  1. Chciałem tylko powiedzieć, że bardzo tu doceniam jedność formy i treści. Zaskoczył mnie rubin, ale po sprawdzeniu stwierdzam, że anglosaski brak dupościsku jest ok; gdybym miał córkę, nazywałaby się Perła.

Skomentuj

