Notka w pół drogi

Oczywiście w pół drogi do mojego fap-posta o zajebistości Windows 7.

Nim jednak – chciałem wam coś opowiedzieć o systemie gOS, który wygląda tak i teoretycznie powinien idealnie nadawać się do użycia na netbooku. Niestety – jedynym komputerem na którym udało mi się uruchomić ten system był MacBook, w milusim środowisku Parallelsowej wirtualizacji. gOS zrobił wielkie WOW w 2007 roku przy okazji Wal-Martowego Everex gPC – komputera za 199$ (z klawirem&mousem). Cały jego bajer polegał na tym, że był zielony – żarł strasznie mało prądu dzięki użyciu procesora VIA c7 i pasywnemu chłodzeniu.

Sam gOS jest oparty na Ubuntu 8.04, który jest oparty na Debianie, który jest oparty na ego Torvaldsa (jądro Linux) i odlotach Stallmana (duperele GNU).

W ciepłej przestrzeni wirtualizacji działa rewelacyjnie (co mnie specjalnie nie dziwi: pod Parallels każdy linuks jakiego testowałem sprawował się lepiej niż zainstalowany na rzeczywistym komputerze), od razu ma zainstalowanego flesza i sympatycznie małpuje OS X-owego Docka. Tak gOS-owy dock wygląda z bliska:

dock-gos

Niestety nie działa na Aspire ONE.

4 myśli na temat “Notka w pół drogi

  1. Smaż się w piekle zły człowieku. Przez Ciebie napaliłem się na IONa i W7, ale pewnie tradycyjnie nikt nie zmontuje 12″ i będę cierpiał katusze w zastanawianiu się czy brać netbooka czy takie cudo na stolik.

Skomentuj

