Przezorny zawsze ubezpieczony

Ja się srsly słabo znam na prawie (auch: prawnicy których pytam o kwestie okołohomo też się słabo znają) ale wydaje mi się, że jeśli firma udostępnia ekstra ubezpieczenia żonom (also: mężom) powinna zadbać o to, żeby udostępnić tego rodzaju ubezpieczenie (NFZ to luz, AFAIR jeśli pozostajesz w związku i w danym momencie jesteś na utrzymaniu czy tam stanowisz jedno gospodarstwo domowe to możesz skorzystać z ubezpieczenia partnera) pracownikom którzy niekoniecznie żyją z płcią przeciwną.

Wstawać i pra-
cować i mieć

Nie mam pretensji do nazywania mojego związku małżeństwem. Trwa sobie po prostu jakieś sześć lat – i w tym jest zdaje się najdłuższym związkiem jaki funkcjonuje w firmie mojego chłopaka. W tym czasie opiekowałem się moim chłopakiem przy różnych chorobach (także takich, które wymagały opieki całodobowej). Zastanawia mnie tylko grubo dlaczego trzymiesięczne małżeństwo jego współpracownika zapewnia dużo większy poziom przywilejów.

Każdemu podług zasług

Ze skutków opieki jaką świadczyłem mojemu chłopakowi korzysta dziś także jego firma. Jest przecież sprawnym specjalistą od swojego poletka, który dla swojego korpo zarabia hajs. Być może byłoby OK gdyby firma zadbała o poziom zdrowia naszej rodziny, bo przecież zdrowa rodzina lepiej wspiera i dzięki temu radzi sobie lepiej na rynku, amirajt?

Piosenka porównania piosenką jest równości

Przeciwnicy zrównania praw związków homoseksualnych argumentują, że są nienaturalne i generalnie polegają na tym, że pedały to się chcą tylko ruchać. Cóż, jestem tylko dowodem anegdotycznym, który mówi: Twoja stara chce się ruchać. Mnie w zupełności robi to, że opiekuję się osobą którą kocham. Nie potrzebuję, żeby ktokolwiek nazywał to małżeństwem, ale chciałbym żeby ktoś docenił mój wysiłek włożony w funkcjonowanie rodziny którą tworzę. Bo tworzę ją nie po to by drażnić ortodoksyjnych katolików – ale z potrzeby serca. Jestem z kimś kogo kocham i poświęcę mu tyle swoich możliwości, chęci i działań ile jest potrzebnych by był zdrowym. On to ma w pakiecie, które funduje mu korpo. Ja muszę zapłacić ekstra, bo nie jestem trzymiesięczną żoną.

7 myśli na temat “Przezorny zawsze ubezpieczony

  1. Wyjątkowo pochwalę moją Fabrykę, bo do ubezpieczenia rodzinnego można podać dowolną osobę, z którą współdzieli się gospodarstwo domowe.

  2. Ja tylko nadmienię, że w cywilizacji śmierci, czyli w Niemczech, możesz ubezpieczyć się z partnerem, kropka, niezależnie od płci. Idziecie obaj do USC, rejestrujecie się jako „Lebenspartner” i macie. Taka rejestracja ma też różne inne konsekwencje — np. możesz zaadoptować dziecko swojego partnera. Nie jest jednak możliwa wspólna adopcja (natomiast każdy może osobno adoptować dziecko).

    Z podatkami, o ile wiem, sprawa nie ma się tak różowo (tzn. są różnice między małżeństwem a partnerstwem, np. we wspólnym opodatkowaniu), ale można ogólnie rzecz biorąc odpisać z podatku np. utrzymanie niezarabiającego partnera.

    W obecnej umowie koalicyjnej między CDU/CSU a FDP napisano, że koalicja zamierza zniwelować różnice w opodatkowaniu małżeństw i zarejestrowanych partnerstw (κῦδος Guido!).

    Co moge powiedzieć — zapraszamy.

  3. @ztrewq
    Czasem się nad tym zastanawiamy – mamy sporo znajomych w Duesseldorfie, tylko jest jeden problem: bardzo słabo znamy niemiecki a nasze zajęcia bardzo mocno związane są z krajowym rynkiem – sporo czasu i mnóstwo hajsu by się przebranżowić, więc przeprowadzka oznaczałaby sporo różnych przykrych rzeczy.

    @Gliniany
    W’ogle dobrze by było przesunąć motyw dyskryminacji z „geje” na „ludzie dyskryminowani”. O ile dobrze kojarzę to ze wspólnoty „dyskryminowanych” wyjątkowo ładnie wyjęto środowiskom LGBT niepełnosprawnych i okolice.

Skomentuj

