Rynek niewidzialnych rąk

O to zadba już sam klient, który zdecyduje, czyje usługi bardziej mu odpowiadają. Tymczasem korporacje chcą go w tym wyręczyć. Nie ma korporacji mechaników samochodowych, informatyków albo piekarzy i jakoś nie narzekamy na jakość usług.

Marcin Gomoła w wywiadzie dla Rzeczpospolitej.

Whoa, to się nam pan Marcin zapędził.

Żeby zjeść dobrą słodką bułkę z makiem (as in z makiem, a nie oprószoną ledwo po deklu) muszę dymać do sklepu 3,8 kilometra. Bo piekarze – którym najwyraźniej nadzór jest niepotrzebny – doszli do sensownego skądinąd wniosku: delikatnie oprószmy drożdżową ciapę makiem i podlejmy lukrem, nikt się nie pokapuje!

Mnie to przeszkadza, więc oczywiście jako klient rezygnuję z tych produktów. Od razu do pracy zabiera się mechanizm samoregulacji rynku. Zdruzgotani piekarze od parszywych drożdżowych buł widząc jak sprzedażleci im w dół – zmieniają swoje produkty. Dzięki temu w sklepie pod domem mogę cieszyć się codziennie prawdziwą, napakowaną makiem i rodzynkami drożdżówką. Not.

*Ach, trafiłem na piękny wiersz (not really) o rogalach świętomarcińskich.

Reklamy

5 myśli na temat “Rynek niewidzialnych rąk

  1. Och, za 1,80 zł.

    Oczywiście, że wolę dać 1,80 zł za drożdżówkę która spełnia moje oczekiwania niż 1,20 zł za taką, która nie jest tym, co chcę wsadzić do ryja.

  2. nowidzisz, ale to ty jeden. A twoi rodacy są wrażliwi na cenę i w większości dostają to, co chcą. Albo za co są w stanie zapłacić.

    Nie wiem, co by tu pomogła reglamentacja zawodu piekarza.

  3. Czekaj, czekaj, tym samym moim rodakom nie chce się dymać kawałek dalej do sklepu w którym woda mineralna jest sporo tańsza.

    „wrażliwi na cenę i w większości dostają to, co chcą.”

    To niech się to nazywa drożdżówka z posypką makową. A drożdżówka z makiem niech zawiera mak. Dla mnie bomba.

    Oj, analogia nie idzie przecież po linii biegły/piekarz – raczej korporacja dbająca o ogólne standardy kontra dbałość o ogólne standardy rynku piekarskiego (i nie będziesz wprowadzał nazwą klienta w błąd co do zawartości różnych rzeczy w produkcie).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s